Aby zwiększyć pozycję, na jakiej pojawia się dana witryna, po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce Google, można zastosować tak zwane pozycjonowanie organiczne, czyli naturalne oraz płatne, będące reklamami AdWords. Pierwszy typ jest wynikiem działania skomplikowanego algorytmu, wykorzystującego kilkaset czynników, natomiast drugi wymaga dokonania stosownej opłaty.
Pozycjonowanie organiczne są to wszelkie działania, które mają na celu przeprowadzenie optymalizacji kodu strony internetowej, jak również zamieszczonych na niej treści. Ogólnym celem jest zbudowanie profilu liniowego o charakterze wywołującym najwyższe pozycje wśród wyników naturalnych.
Aby witryna zajmowała najwyższe pozycje po wpisaniu większości słów kluczowych, niezbędnym jest aby pozycjonowanie organiczne prowadziło do przeprowadzenia radykalnych zmian w jej kodzie, czego następstwem jej wyeliminowanie istniejących błędów. Reformy będą zachodzić zarówno w strefie niewidocznej dla użytkownika, czyli na przykład opisie discription, tytule strony, parametrach przekierowań, usuwaniu duplikatów wewnętrznych, jak i w aspektach dostrzegalnych przez odwiedzających, czyli umieszczaniu dodatkowych tekstów oraz nagłówków, wstawianie linków do menu, zamieszczenie danych adresowych, jak również utworzenie FAQ oraz bloga.
Czasami zachodzą sytuacje, gdy ze względu na bardzo silną konkurencję zachodzi konieczność, aby pozycjonowanie organiczne objęło stworzenie dodatkowych podstron lub działów, będących zbiorem czasem nawet kilkunastu podstron.
Wszystkie działania jakie obejmuje pozycjonowanie organiczne są zależne od tego jak duża jest popularność słów kluczowych, które chcemy wypromować oraz jak duża jest konkurencji, która je wykorzystuje. Zakres modyfikacji będzie również bezpośrednio wynikał z wielkości przedmiotowej witryny. Ze względu na powyższe można stwierdzić, iż pozycjonowanie organiczne nie jest procesem prostym ani szybkim, jedynym odstępstwem są witryny wykorzystujące bardzo rzadko stosowane słowa kluczowe, gdzie istnieje możliwość przeprowadzenia całego procesu w przeciągu kilku dni.
Jeżeli już pozycjonowanie organiczne doprowadzi do osiągnięcia zamierzonych celów, czyli osiągnięcia wysokich pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, wówczas nie można niestety zaprzestać pracy nad stroną. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż algorytmy wykorzystywane przez firmę Google są stale ulepszane, jak również zmianie ulegają czynniki stanowiące kryterium oceny witryn. Ponadto konkurencja, którą uprzednio udało nam się zwalczyć, będzie dążyła do powrotu na poprzednie, wysokie pozycje. Ze względu na to pozycjonowanie organiczne powinno być stale ulepszane oraz dostosowywane do obecnie panujących algorytmów.
Korzyścią jaka płynie z podwyższenia pozycji w wynikach wyszukiwania jest przede wszystkim gwałtowny wzrost ilości odwiedzających naszą witrynę. Jak wynika z badań bardzo mała ilość użytkowników odwiedza strony płatne, które są specjalnie oznaczane i wyświetlane na samej górze ekranu, jako pierwsze są natomiast wybierane strony znajdujące się bezpośrednio pod nimi.
Pozycjonowanie organiczne
[Głosów:0 Średnia:0/5]