Organizacja ślubu i wesela wiąże się z wielomiesięcznymi przygotowaniami, które niestety zabierają dużo czasu i są niezmiernie sterujące. Nie wszystkie Pary Młode mają możliwość i chęć samodzielnej organizacji wesela. Samo planowanie wywołuje u nich obawę, czy aby na pewno o wszystkim będą pamiętać oraz, czy uda się im zorganizować ceremonię zgodną z oczekiwaniami. Te Pary Młode, które mierzą się z takimi problemami i wątpliwościami, mogą skorzystać z usług profesjonalnego konsultanta ślubnego. Zobacz jak wybrać wedding plannera i jakie zadania można mu powierzyć.

Kim jest wedding planner?

Wedding planner w Polsce nazywany konsultantem lub koordynatorem ślubnym jest osobą, która profesjonalnie i zawodowo zajmuje się przygotowaniem ślubu i wesela. Specjalnością tych osób jest zorganizowanie całej ceremonii i przyjęcia, a także czuwanieczy w trakcie imprezy wszystko idzie zgodnie z planem.

Jakie zadania można powierzyć wedding planerowi?

To jaki zakres zadań powierzy się konsultantowi ślubnemu, zależy tylko od potrzeb Pary Młodej. Może on ograniczać się tylko do wyboru sali weselnej i orkiestry albo też obejmować organizację ślubu od A do Z. Konsultanci ślubni przede wszystkim zajmują się wyszukiwaniem idealnego miejsca na wesele, negocjować cen z usługodawcami – firmą cateringową, kwieciarnią, fotografem, wpłacaniem zaliczek, podpisywaniem umów, dekoracją miejsca ślubu i wesela, organizowaniem atrakcji, wysyłaniem zaproszeń i potwierdzeniem przybycia gości, organizacją listy ślubnych prezentów.  Lista jego zadań może być naprawdę długa. Wedding planerzy podpowiadają też w zakresie wyboru motywu przewodniego wesela, atrakcji itd., pomagają również  zorganizować ślub w najbardziej nietypowych miejscach oraz za granicą.

Jak znaleźć wedding plannera?

Najczęściej wedding planerów szuka się z polecenia. Rekomendacje znajomych to jeden z najpowszechniejszych sposobów poszukiwania tego typu usług. Konsultantów ślubnych można też szukać w sieci, w tym wypadku warto odwiedzić stronę Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych. Ze stowarzyszeniem pracują profesjonalni i sprawdzeni konsultanci. Przed podpisaniem umowy dobrze jest sprawdzić referencje  wedding plannera oraz zapoznać się z jego portfolio. W trakcie ustalania warunków warto również dopytać o kwestie techniczne, np. ile ślubów organizuje w ciągu jednego weekendu – jeśli się okaże, że kilka, Para Młoda nie będzie mogła liczyć to, że wedding planner poświęci im odpowiednią ilość czasu i będzie zaangażowany w uroczystość. Kryterium wyboru konsultanta ślubnego powinna być też jego dyspozycyjność oraz komunikatywność. W czasie przygotowań do wesela wiele kwestii będzie trzeba ustalać i omawiać, dobrze jest więc kiedy Para Młoda łapie dobry kontakt z konsultantem. Pożądanymi cechami u wedding planera są również kreatywność, dobra organizacja pracy, zdolności przywódcze, odporność na stres. Jednak sama osobowość i miłe usposobienie nie wystarczy. Konsultant ślubny powinien posiadać odpowiednią wiedzę o organizacji wesela i ślubu oraz być w posiadaniu bazy kontaktów do ślubnych podwykonawców.

Ile kosztuje wedding planner?

Ceny za usługi konsultantów ślubnych są różne i w dużej mierze uzależnione są od zadań, jakie się im powierza. Koszt zatrudnienia wedding plannera to od 3500 zł w górę. Czasem konsultanci ślubni rozliczają się również na zasadzie prowizyjnej, oznacza to, że ich wynagrodzenie jest jakimś procentem ślubnego budżetu.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ