Dobry list motywacyjny napisany w odpowiedzi na głoszenie pracodawcy to tak naprawdę nic innego, jak reklama nas samych. W tym przypadku to my występujemy w roli produktu, który powinniśmy jak najlepiej sprzedać. Reklama w takiej sytuacji ma za zadanie przedstawić nas w jak najlepszym świetle pod kątem przydatności do pracy u potencjalnego pracodawcy. Sukcesem będzie oczywiście otrzymanie pracy, ale zanim on nastąpi reklama musi zadziałać, a nie jest to możliwe bez przygotowania odpowiedniej kampanii reklamowej. Pisząc list motywacyjny nie należy odkrywać od razu wszystkich swoich atutów, należy raczej dawkować informacje w taki sposób, aby wzbudzić w czytającym ciekawość. Ten chcąc zaspokoić niedosyt informacji powinien zaprosić nas na rozmowę kwalifikacyjną. Można tu mówić zatem o reklamie podzielonej na dwa etapy, pierwszy to reklama zdalna, poprzez informacje zawarte w aplikacji, a drugi etap to autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej.