Marka Lacoste – historia krokodyla na korcie tenisowym

0
388

Historia marki Lacoste jest barwna jak postać jej twórcy. Zanim Rene Lacoste założył znaną na całym świecie markę odzieży i obuwia sportowego, musiał przejść długą i krętą drogę. Od zakładu z własnym ojcem, przez rywalizację o najwyższe trofea, po utorowanie drogi do sukcesu ekskluzywnej marki kojarzonej z wyszywanym krokodylem. Wysiłek się opłacił – dziś marka Lacoste obecna jest w świadomości nie tylko sportowców, ale przede wszystkim wielbicieli elitarnego stylu.

Rodzinne zmagania

Gdyby nie wygrany zakład z ojcem, marka Lacoste mogłaby w ogóle nie istnieć. Pochodzący z zamożnej rodziny Rene Lacoste miał zostać spadkobiercą rodzinnego przedsiębiorstwa, jednak nie było mu to w smak. Był człowiekiem słabego zdrowia, stąd lekarz zalecił mu uprawianie sportu. Ojciec nakazał mu wybór spośród tych ówcześnie najbardziej elitarnych. Piętnastoletni Lacoste zdecydował się na tenis, o czym poinformował swojego ojca. Ten przystał na propozycje syna pod warunkiem, że w ciągu pięciu lat zostanie mistrzem świata. W przeciwnym razie miał objąć prowadzenie rodzinnego interesu. Rene przyjął wyzwanie i rozpoczął intensywne treningi. Intensywne, regularne treningi szybko przyniosły pożądane rezultaty, jednak Rene nie zdobył mistrzostwa świata w wyznaczonym przez ojca terminie. Mimo to uzyskał zgodę na dalsze trenowanie, został powołany do narodowej reprezentacji Francji, a następnie wygrywał wiele prestiżowych turniejów, w tym siedmiokrotnie wielkoszlemowe w grze pojedynczej. Jego kariera nabrała zawrotnego tempa, aż w końcu w latach 1926-1927 został najlepszym tenisistą świata.

Jak przekuć wady w milionowy sukces?

Charakter Rene nie należał do najłatwiejszych. Koledzy po fachu określali go jako nieustępliwego, wytrwałego i zawziętego. Z powodu tych cech zyskał na korcie przydomek “aligator”, który niedługo później miał się stać inspiracją do stworzenia najbardziej charyzmatycznego na świecie logo marki sportowej. Powstanie marki wiąże się z pojawieniem się Rene na turnieju US Open w 1926 roku w zaprojektowanej przez siebie koszulce z krótkim rękawem z francuskiej bawełny tzw. jersey petit pique. Nowy styl przypadł do gustu kibicom, stąd po zakończeniu kariery Rene Lacoste założył własną firmę odzieżową. Najbardziej kultowe koszulki polo Lacoste z wyszywanym krokodylem na piersi są po dziś dzień uwielbiane przez mężczyzn za ich luksusowy, prosty design oraz wysoką jakość wykonania. Dla kobiet Lacoste oferuje koszulki polo w bardziej dopasowanej wersji.  Innymi kultowymi produktami, z których słynie marka Lacoste, są między innymi tenisówki o prostym kroju, zegarki, torby, okulary, czy zegarki. Te i inne kultowe produkty marki Lacoste dostępne są w sklepie internetowym vip-brands.pl.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ