Marzysz o tym, by rozwinąć skrzydła, ale obecna praca nie daje Ci na to żadnych szans? Jesteś kreatywna, masz pomysły i chciałabyś realizować przedsięwzięcia, których jeszcze nie ma rynku? Być może nadszedł już czas, by postawić na niezależność, założyć swoją firmę i od początku wykreować własną markę. Podpowiadamy, od czego rozpocząć przygotowania.

Rozpocznij od analizy SWOT

Na początku oczywiście musisz mieć pomysł na biznes i możliwości, by wdrożyć go w życie. Zastanawiasz się, czy przedsięwzięcie, nad którym myślisz, ma szanse na powodzenie? W tym przypadku pomocnym narzędziem będzie analiza SWOT (z ang. strengths, weaknesses, opportunities, threats). Jak sama nazwa wskazuje, analiza ta pozwala określić, na czym polegają mocne i słabe strony Twojej firmy oraz określić, jakie istnieją lub mogą się pojawić szanse i zagrożenia. Mocne i słabe strony w dużej mierze zależą od Ciebie i Twojego potencjału – nowatorstwa pomysłu, kwalifikacji pracowników, kapitału, którym dysponujesz. Aby określić szanse i zagrożenia, będziesz musiała dokonać rzetelnej analizy rynku. W tym celu przede wszystkim należy określić grupę docelową dla swojego produktu lub usługi oraz przeanalizować siły potencjalnych konkurentów. Ich oferty znajdziesz poprzez wyszukiwarkę. To strony typu http://www.seomariusz.pl/ lub http://www.mmarketing.com.pl/.

Przygotuj biznesplan

Kolejnym etapem pracy nad przedsięwzięciem będzie przygotowanie biznesplanu. To podstawowy dokument, w którym przedstawiasz swoją markę i dokładnie ją opisujesz. Biznesplan zawiera strategię firmy i ocenę opłacalności planowanych działań. Biznesplan nie tylko będzie niezbędny, gdy chcemy uzyskać kredyt w banku czy dotację – dobrze przygotowany stanowi bardzo przydatne narzędzie wewnątrz firmy, ułatwiając organizację kolejnych kroków. Niezwykle istotną częścią biznesplanu jest kwestia finansowania planowanych działań.

Stworzenie własnej marki to przedsięwzięcie trudne, wymagające pracy i wysiłku. Jeżeli jednak czujemy, że mamy dobry pomysł, warto spróbować. Analiza SWOT pomoże Ci określić, jaki potencjał tkwi w Twoim przedsięwzięciu i na co warto uważać. Dobrze przygotowany biznesplan będzie podstawowym dokumentem, który pomoże Tobie i Twoim pracownikom w dobrej organizacji działań.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ